Gryczane pankejki jagodowe

DSCF4075

Były już pankejki truskawkowe, teraz czas na jagody! Nie ma nic lepszego niż polskie owoce, a już jagody to nie mają sobie równych :D. Robiłam już pankejki z borówkami, ale tym razem postanowiłam pójść o krok dalej i dodać zblendowane jagody do ciasta. Efekt? Piękny fioletowy kolor i mega jagodowy smak! 😀

Składniki (4 szt.):

  • 100 g jagód (75 g do ciasta i 25 g do dekoracji)
  • 1 jajko z wolnego wybiegu
  • 80 g maślanki
  • 1 łyżeczka oleju kokosowego
  • 50 g mąki gryczanej (użyłam Melvit)
  • 1/2 łyżeczki bezglutenowego proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka mielonego lnu

Większą część jagód zblendować z jajkiem, olejem i maślanką, Dodać pozostałe składniki i ponownie zblendować do uzyskania gładkiego ciasta. Rozgrzać patelnię i nakładać po ok. 2 łyżki ciasta. Smażyć pod przykryciem ok 2 minuty, odwrócić i smażyć jeszcze chwilę.

Moje pankejki podałam z homogenizowanym serkiem 0% i pozostałymi jagodami.

DSCF4071

DSCF4079

Skomentuj

