Amarantusowe pankejki bananowe

DSCF3533Do tej pory, kiedy widziałam, że przepis zawiera banany, wiedziałam, że nic z tego nie będzie. Kilka podejść do bananowych chlebków, muffinów, pankejków nauczyło mnie, że to NIE MOŻE się udać. Jednak chęć uratowania prawie martwego banana pchnęła mnie do kolejnej próby z bananowymi pankejkami. No i co? I wyszło 😀

Składniki (4 szt.):

  • 1 dojrzały banan
  • 1 jajko z wolnego wybiegu
  • 40 g mąki amarantusowej
  • 5 łyżek mleka (używam bez laktozy z Biedronki)
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia bezglutenowego
  • 1/4 łyżeczki cynamonu
  • 1 i 1/2 łyżeczki mielonego lnu

Banana rozgnieść dokładnie widelcem, dodać pozostałe składniki i dokładnie wymieszać do połączenia. Smażyć na suchej patelni na małym ogniu pod przykryciem, przewrócić i smażyć jeszcze chwilkę (uwaga – dość szybko się przypiekają!).

Moje pankejki podałam z cynamonowym twarogiem z jogurtem i orzechami brazylijskimi.

DSCF3534

DSCF3557

Skomentuj

