Serniczki na zimno z truskawkami

DSCF2724xOstatnio robiłam sernik na zimno dla mojego brata z okazji urodzin i pomyślałam, że można by taki wykonać w tzw. wersji „fit”. Kupiłam kilka dni temu takie małe foremki do robienia deserów i galaretek, więc postanowiłam je wypróbować jako foremki do mini serniczków.

Wszystko robiłam oczywiście spontanicznie, bez przepisu, także mogę od razu powiedzieć, że użyłam za mało żelatyny. Głównie dlatego, że nie jest to mój ulubiony kuchenny specyfik. Przez to serniczki nie chciały opuścić pojemniczków 😀 Ale w smaku były obłędne 🙂

Składniki (3 sztuki):

Masa serowa:

  • 220g chudego twarogu
  • 3 łyżki jogurtu naturalnego (ok. 100g)
  • 1,5 łyżki chia
  • 3 łyżeczki ksylitolu

Mus truskawkowy

  • 150 g truskawek
  • 1 łyżka miodu*
  • 1 łyżka syropu klonowego*

Do wykonania żelatyny:

  • 1/2 łyżki żelatyny
  • 1/2 szklanki wody (troszkę mniej)

Żelatynę rozpuścić w gorącej wodzie. Odstawić do wystudzenia.

Twaróg zblendować z jogurtem i ksylitolem. Dodać połowę żelatyny i zblendować. Wsypać chia i dokładnie wymieszać. Odstawić na chwilę do lodówki.

Truskawki zblendować z miodem i syropem klonowym. Dodać resztę żelatyny i wymieszać.

Masę serową rozdzielić po równo między foremkami do mniej więcej 2/3 wysokości. Na wierzch wylać mus truskawkowy. Schłodzić w lodówce minimum kilka godzin, najlepiej całą noc.

*Jeśli macie słodkie truskawki, można dodać mniej słodzidła lub nie dodawać wcale. Mnie trafiły się wyjątkowo kwaśne 🙂

DSCF2739x

DSCF2738x

Skomentuj

