Amarantusowe gofry

DSCF9372Jakiś czas temu kupiłam na giełdzie ze starociami gofrownicę, która na oko ma jakieś 500 lat. Zakochałam się w niej od razu i kupiłam ją za śmieszne pieniądze, przekonana, że na pewno nie będzie działać. Pomyślałam, że będzie stanowiła ozdobę w kuchni, ponieważ wygląda przepięknie. Czyściłam ją chyba 3 dni, a potem postanowiłam ją wypróbować. Ku mojemu zdumieniu okazało się, że jest sprawna : )

Zaczęłam wypróbowywać niej różne gofrowe mikstury, ale dopiero po trzech tragicznych próbach doszłam do wniosku, że moja gofrownica nie toleruje ciasta z proszkiem do pieczenia : D

Tak właśnie trafiłam na przepis ze strony mojewypieki.com i po modyfikacjach stał się on przepisem na najlepsze gofry z 500-letniej gofrownicy : D Przepis możecie zobaczyć tutaj.

Składniki (3 szt.)

  • 1/2 szklanki mąki amarantusowej*
  • 1/2 szklanki mleka (u mnie bez laktozy, jak zawsze)
  • 1 jajko z wolnego wybiegu
  • 1 łyżeczka masła
  • szczypta cynamonu
  • olej do nasmarowania gofrownicy**

Do miski wsypać mąkę, dodać cynamon oraz żółtko, a następnie dolać mleko, mieszając ciasto, aż powstanie gładka masa. Masło  roztopić w mikrofalówce i dodać do ciasta. Białko ubić na sztywną pianę i delikatnie połączyć z resztą ciasta.

Rozgrzaną gofrownicę posmarować odrobiną oleju i nakładać 3-4 łyżki ciasta. Smażyć na złoto (moja gofrownica robi raczej brązowe gofry  : D).

Podawać z ulubionymi dodatkami. Do moich gofrów dodałam serek naturalny lekki Bieluch i gruszkę. Były pyszne : )

*Mąkę amarantusową można zastąpić inną, np. pełnoziarnistą żytnią czy orkiszową. Jednak kiedy zrobiłam z amarantusową, wyszły jakieś takie bardziej chrupiące i delikatne : )

**Jeśli macie gofrownicę z powłoką teflonową nie trzeb jej smarować tłuszczem. Moja gofrownica została wyprodukowana w epoce przednonstickowej, więc inaczej trudno jest je wyjąć : )

DSCF9378

DSCF9385

Skomentuj

