Borówkowe pankejki

DSCF8213 (2)Po świątecznym szaleństwie czas na pankejki na śniadanie. Tym razem pełnoziarniste żytnie z borówkami i bananem. Przepis znalazłam na fejsie u Jamiego Olivera. Jeśli chcecie zobaczyć oryginalny przepis i wykonanie Jamiego, wchodźcie tutaj : )

Składniki (ok. 15 małych):

  • 1.5 szklanki borówek (użyłam mrożonych)
  • 1 dojrzały banan
  • 3/4 szklanki mleka
  • 1 jajko z wolnego wybiegu
  • 1.5 szklanki pełnoziarnistej mąki (użyłam żytniej)
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • tłuszcz do wysmarowania patelni.

W misce umieścić połowę borówek, banana, mleko, mąkę, proszek do pieczenia i wszystko razem zblendować. Dorzucić resztę borówek i dokładnie wymieszać.

Na patelnię wylać olej i rozprowadzić go pędzelkiem lub ręcznikiem papierowym zdejmując nadmiar. Rozgrzać patelnię i zmniejszyć ogień. Nalewać na patelnię po łyżce ciasta. Smażyć na małym ogniu, ok. 2 minuty z jednej strony, następnie przewrócić i smażyć jeszcze minutę.

Moje pankejki podałam z mrożonymi borówkami, jogurtem, orzechami włoskimi i miodem.DSCF8206 (2)

DSCF8196 (2)

 

3 thoughts on “Borówkowe pankejki

  1. Pingback: Gryczane pankejki jagodowe | Kuchnia turz turz

Skomentuj

