Jabłecznik z rodzynkami

DSCF7519Mój tato miał niedawno imieniny i zażyczył sobie ciasto : ) Zrobiłam jabłecznik, bo w miłkowickim Dino mieli bardzo dobre jabłka! : )

Składniki:

Ciasto:

  • 3 szkl. mąki
  • 3 żółtka
  • 1 szkl. cukru pudru
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 opakowanie cukru waniliowego
  • 150 g masła zimnego

Nadzienie:

  • 1,5 kg jabłek (użyłam odmiany ligol)
  • 6 łyżek cukru
  • 1 łyżka cynamonu
  • 3 garście rodzynek
  • sok z połowy cytryny
  • woda

Z podanych składników zagnieść ciasto. Odłożyć 1/3 do zamrażarki. Resztą wykleić spód i boki (ok. 3 cm) tortownicy (średnica 30 cm).

Jabłka zetrzeć na tarce o grubych oczkach. Zostawić na ok. godzinę na sicie, aby puściły sok*. Rodzynki zalać wodą, tak aby były całkowicie przykryte, dodać sok z cytryny, odstawić do napęcznienia na ok. 1 godzinę. Odlać wodę.

Nagrzać piekarnik do 180°C

Jabłka wymieszać z rodzynkami, cynamonem i cukrem. Wyłożyć do tortownicy. Na wierzch zetrzeć na grubych oczkach tarki pozostałe ciasto.

Piec ok. 40 minut.

Po ostygnięciu można posypać cukrem pudrem lub cynamonem, podać z bitą śmietaną, lub jak ja, z jogurtem naturalnym (uwielbiam jogurt i dodaję go do wszystkiego ; )).

Jeden kawałek ciasta zjadłam, kiedy było jeszcze ciepłe. Nie wierzę w straszenie mam i babć „nie jedz, bo cię będzie brzuch bolał”. Było obłędne : D

*Z soku z jabłek zrobiłam najpyszniejszą jabłkową owsiankę – sprawdźcie przepis tutaj! ; )

DSCF7556

DSCF7550

DSCF7553

 

Skomentuj

