Bezglutenowe tartaletki z öSkyr

DSCF7286

DSCF7263
öSkyr to skandynawski jogurt powstający ze specjalnego szczepu bakterii. Ekologiczny, bogaty w białko i wapń, o obniżonej zawartości laktozy, bez tłuszczu i konserwantów. A co najważniejsze – jest pyszny : D
Więcej o öSkyr znajdziecie na ich stronie internetowej oskyr.pl.

 

Rozmyślając nad jakimś deserem z wykorzystaniem jogurtu, przyszedł mi do głowy taki przepis.


Bezglutenowe tartaletki na kakaowo – orzechowym spodzie z pieczonym, rabarbarowym öSkyr. Zdrowy, pyszny deser, bez dodanego cukru. Czy może być coś lepszego? Chyba nie : )

Składniki (ok. 4 małe kokilki):

Ciasto:

  • 1 jajko
  • 50 g zimnego masła
  • 100 g mąki gryczanej
  • 4  daktyle suszone (kupuję zawsze daktyle enerBiO w Rossmannie)
  • 50 g orzechów włoskich
  • 2 łyżeczki kakao
  • 1/4 łyżeczki kardamonu
  • 0,5 łyżeczki cynamonu

Orzechy zblendować z daktylami, na dość drobny proszek, dodać resztę składników i zagnieść ciasto. Kokilki nasmarować odrobiną masła, wykleić ciastem (można też schłodzić ciasto, a potem rozwałkować i wyciąć kawałki odpowiednie do rozmiaru kokilek). Wstawić do lodówki. Rozgrzać piekarnik do 180°C. Ponakłuwać spody ciasta widelcem. Wstawić do piekarnika i piec 15 minut (piekłam z włączoną grzałką góra-dół).

Resztę ciasta, która mi została, schłodziłam w lodówce, a następnie rozwałkowałam, podsypując lekko mąką i wycięłam kilka listków* do dekoracji. Piekłam 15 minut w 180°C.

Masa jogurtowa:

  • 300 g öSkyr rabarbarowego (2 opakowania)
  • 1 jajko

Jogurt zmiksować z jajkiem. Porozlewać po równo na podpieczone tartaletki. Piec jeszcze 25 minut – aż jogurt będzie ścięty i sprężysty na środku.

Wyjąć z piekarnika i ostudzić, schłodzić w lodówce.

Gotowe tartaletki udekorowałam owocami – kiwi, granatem i mrożonymi truskawkami, oraz listkami z ciasta.

Tartaletki nie są bardzo słodkie, więc jeśli zależy wam na większej ilości słodyczy, spokojnie możecie dodać ulubionego słodzidła do ciasta i do jogurtu (chociaż może ono wpłynąć na konsystencję ciasta, szczególnie jeśli używacie słodzików w płynie). Dla mnie słodkość była w sam raz : )

DSCF7327

DSCF7303

DSCF7324

*Stempelki w kształcie listków pochodzą z jesiennej kolekcji home&you.

DSCF7259

Skomentuj

