Bezglutenowe gryczane naleśniki

DSCF7120Bezglutenowa wersja tradycyjnych naleśników. Dzięki mące gryczanej i mleku migdałowemu wychodzą bardzo delikatne i mają ciekawy smak. Idealne na śniadanie, słodki obiad, ale z wytrawnym farszem też będą świetne : ). Naleśników wyszło mi 3, ale jednego zjadłam przed zdjęciami : D

Składniki (3 naleśniki)

  • 50 g mąki gryczanej
  • 1 jajko wolnowybiegowe
  • 100 ml mleka migdałowego
  • olej do nasmarowania patelni

Wszystkie składniki dokładnie wymieszać. Rozgrzać patelnię do naleśników, pokryć patelnię olejem za pomocą pędzelka (lub jak ja to robię – wacikiem : D wtedy warstwa jest naprawdę cieniutka, równomiernie rozprowadzona a nadmiar wchłania się w wacik). Wylać 1/3 ciasta na patelnię i smażyć chwilę, następnie przewrócić i smażyć z drugiej strony.

Moje naleśniki podałam z domowymi powidłami śliwkowymi bez cukru, jogurtem naturalnym, wiórkami kokosowymi, daktylami i orzechami brazylijskimi.

Daktyle suszone stały się ostatnio moim ulubionym dodatkiem do śniadań czy deserów, ponieważ znalazłam idealne – bez oleju i konserwantów, a do tego w dobrej cenie. Dostępne w Rossmannie. Link 

DSCF7125

DSCF7123

DSCF7135

One thought on “Bezglutenowe gryczane naleśniki

  1. Pingback: Orkiszowe naleśniki | Kuchnia turz turz

Skomentuj

