Ciastka z polenty

DSCF4726
Ciastka z polenty, czyli kaszy kukurydzianej podbiły moje serce. Są proste i smaczne. Czego chcieć więcej?
Przepis oryginalny pochodzi z bloga codziszjemnasniadanie.pl i znajdziecie go tutaj.

Składniki (2 porcje):

  • 80 g kaszy kukurydzianej
  • 250 ml mleka (u mnie jak zwykle bezlaktozowe z Biedronki)
  • 250 ml wody
  • szczypta soli
  • cynamon
  • 14 g ksylitolu (można użyć dowolnego słodzidła – do smaku)
  • suszone jagody goji (opcjonalnie, raz dodałam, raz nie. Było tak samo dobre : ) )
  • owoce
  • łyżeczka dowolnego oleju, oliwy itp.

W garnku wymieszać wszystkie składniki, oprócz owoców i oleju. Zagotować i na wolnym ogniu doprowadzić do zgęstnienia, co jakiś czas mieszając. Wyłożyć formę (użyłam 23×15 cm) papierem do pieczenia. Dno formy pokryć równomiernie owocami i zalać polentą. Wyrównać i odstawić do ostygnięcia. Ja zazwyczaj przygotowuję wszystko wieczorem, żebym rano nie musiała czekać : ). Z polentę kroimy na mniejsze części i smażymy chwilę z każdej strony na rozgrzanym oleju. Podawać dowolnie – z owocami, jogurtem, syropem klonowym, miodem. Jak lubicie.

DSCF4728

DSCF4734

DSCF5487

Skomentuj

